Tai sudėtinė mokymosi proceso dalis, svarbi moksleivio, mokytojų ir tėvų bendradarbiavimo sritis. Jie papildo mokymąsi klasėje ir įtvirtina įgytas žinias. Bendrų pastangų dėka siekiama tokių tikslų:
- Skatinti mokinius ugdyti intelektą ir kritinio mąstymo įgūdžius, kaip galima anksčiau padėti susiformuoti savarankiško mokymosi įgūdžiams.
- Formuoti teigiamą požiūrį į įprastinį tvarkingai atliekamą darbą ir atsakomybę už savarankišką mokymąsi.
Skyrimo principai:
- užduočių diferencijavimas ir individualizavimas;
- neskiriama atostogoms;
- atsižvelgiama į atlikimo trukmę, remiantis vykdomų tyrimų rezultatais ir namų darbų krūvio paskirstymo lentele.
Pagalba mokiniams, nesugebantiems atlikti namų darbų savarankiškai:
- individualizuojama mokymosi medžiaga ir užduotys remiantis informacija, gauta vertinant mokinių mokymąsi, pažangą ir pasiekimus;
- naudojami aktyvūs metodai, skiriamos suprantamos užduotys;
- mokytojas privalo koreguoti planus, atsižvelgdamas į mokinių mokymosi tempą, pažangą, pasiekimus, spragas, sudaromos galimybės lankyti išlyginamuosius modulius.